Google

tirsdag 5. november 2013

Lilla jakke med blondestrikk

Denne jakken strikket jeg i 2011 av et litt tjukt bomullsgarn. Mønsteret måtte jeg som vanlig lage selv og den var ferdig på 'no time'. Synes garnet var godt å strikke av og ga en fin litt blank finish. Husker ikke hvilket garn det var, men skal sjekke det opp.

Garnfargen i nøstene var dessverre litt ulike så den ble stripete. Jeg kjøper aldri garn uten at jeg samtidig kontrollerer fargenummer og parti, så det var helt uventet at sluttresultatet ble som det ble. Stripene så jeg først når jakken var helt ferdig og skulle bruke den første gang.

Hva kan jeg gjøre med denne jakken? Har forsøkt å finne en måte å skjule stripene på, men de er tydelige både på overdelen og blondedelen. I bildet nederst til venstre synes stripene nokså tydelig. Denne blir nok skapfyll dessverre. 

Jakke ble forøvrig akkurat passe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar